Monday, January 10, 2011

yang terpendam 10

“Chik, Ucu…kenapa call Afiq? Chik, kenapa tak bagi dia datang?” belum sempat lagi duduk, Taufiq bertanya. Pelik, Hani tak membenarkan dia bawa Aizuddin sekali. Bukan orang lain. Boyfriend sendiri juga.

“Biaq pi lah kat dia. Nanti kat rumah, Chik habaq. Ni Chik nak tanya….betui ka budak-budak Joker dah tahu?”

“Tahu apa?” persoalan dikembalikan oleh Taufiq

“Aik…” Kehairanan sebentar.

“Topek, aku rasa aku tahu pasal apa. Ini mesti kes Sue? Betul tak?” Soal Ashraf Daniel. “Tahu pun. Pek, apa cer kau tak tahu ni?” Jue membalas. Taufiq mengangkat bahu.

“Tapi…betul ke? Mana kau nak campak si Anas tu? Kesian kat dia.” tanpa rasa bersalah, Ashraf Daniel meminta kepastian. Lantas pukulan yang agak kuat diberi oleh Hani menggunakan buku Kimia. Kepalanya diluku oleh Taufiq.

“Deyh bro. If it’s true, they won’t ever ask you and me to come here. How stupid the question?”

“Mana aku tahu. Kot dorang nak suruh kita coverkan bagi pihak Sue.” Lagi sekali ‘hadiah’ diberikan. “Weyh…beragak-agaklah. Sakit badan aku. Ish….padanlah korang jadi sepupu. Perangai 2x5. Masing-masing suka buat anak orang.”

“Yang kau keluarkan fakta yang tak lawak sama sekali tu siapa suruh. Memang patut pun.” Husna membela tindakan kembar dan sepupunya itu. Dalam hati kesian juga. Sakit kot kena dengan buku Hani tu. Bukan aku tak pernah kena. Sampai aku dah lali dah…taubat nasuha weyh. Cukuplah aku kena masa dia mula-mula beli dulu. “Okay…my bad. Back to main topic. What’s the problem? Why do you ask us to come over immediately?”

“Macam ni……” Hani memulakan bicara. Masing-masing sudah masuk ke mood Joker and SST member.

No comments: