Thursday, January 6, 2011

yang terpendam 9

“Sue, kenapa kau tetiba je keluarkan aura kau ni? Tak pernah-pernah aku tengok kau buat suara lagu tu. Tegak segala bulu yang ada kat badan aku.” Husna bertanya kepada Sue ketika mereka stay di wakaf ilmu petang tersebut.

“Tahu tape. Tapi part yang bulu tu….bulu roma aku je yang tegak. Kau punya, aku tatau la pula kan, NK?” IR menyakat Husna. “IR, macam tak faham pula. Ish.” Disepaknya kaki IR perlahan tanda geram. Orang tengah serius boleh buat bahan pula. IR membalas. NK,Hani, dan yang lain tersenyum sahaja.

“Hangpa tahu tak…He’s jerk me around.” Sue mengembalikan semula suasana kepada asal. Semua terkojut. “Apa cer ni? Kenapa kami tatau ni? Bila?” soal Nad mewakili yang lain.

“Masa kita hang out Ahad lepas.”

“Cubalah rajin-rajinkan diri tu cerita sampai habis. Takyah tunggu kami bagi respond segala bagai. Kau bukan sehari dua kenal.” Tegur Hani melihat Sue seperti tidak mahu meneruskan cerita. Sue tersenyum. Hakikat yang masing-masing mengetahuinya.

“Ingat tak…. Hari tu, aku nak pergi ladies. Aku pergi dengan Jue la. Tapi separuh perjalanan, Jue patah balik sebab NK call cakap korang nak pergi jumpa dak-dak Joker. Aku suruh Jue pergi dulu. On the way back, I met him and his clans. His clans try to block my way.Suddenly he says to his clan: “Wei, minah ni tak ada apa yang untungnya pada kau. Dia tak boleh buat kau bangga tunjuk kat budak lain. Kita cari budak lainlah”. Aku tak kisah kalau dia cakap macam tu. Dia tak kenal siapa kita. Dia baru masuk tahun ni. Tapi yang buat aku panas tak sudah ni sebab aku bajet dia nak minta maaf ke apa ke bila buka sekolah. Ini tidak, dia boleh pergi canang kat semua budak-budak Helly yang aku ni girlfriend dia. Anas terdengar. Dia tanya betul ke. I’m denied it. Like usual, Anas still don’t believe until he got the proof. Until now, I can’t proof that I’m got nothing to do what Palau said. And one more things, the rumours are start to be spread in the Joker’s clan. Mangai….mampus aku nak menidakkan.”

“What the….”

“Icucic betullah budak tu..” kod yang hanya Joker dan SST sahaja yang tahu. Kod ciptaan Husna, Hani dan Taufiq.

“Dah tu, macam mana? Budak-budak Joker dah tahu semua ke? Macam mana dorang tahu?” soal Husna. “Adik, Hani call Afiq dulu. Kita suruh dia datang. Ajak Ash sekali.” Cadang Hani sambil mendial nombor Taufiq.

“Afiq, ini Chik. Fiq, datang kat port biasa. Ada hal nak tanya ni. Ajak Ash sekali.”

“Tak payah. Dia bukan budak Joker.”

“Cepat. Adalah. Cepat sikit. Assalamualaikum.” Hani mematikan perbualan. “Dia datang sat lagi.” Dia memberitahu.

No comments: